DEZVĂLUIRI: Carrefour FURĂ sistematic de la clienți

Conform site-ului riseproject.roun francez a cumpărat pește la București și a descoperit că a fost păcălit chiar de către conaționalii săi de la gigantul Carrefour.

David Contant a declarat:
Am descoperit ce face Carrefour. Am cumpărat peștele Pangasius, dar nu pentru mine, ci doar pentru a verifica. Glazura de gheață se folosește pentru a conserva produsul mai bine. Mi-am dat seama că această glazură ajungea până la 40 la sută din cantitatea produsului. Dintr-un kilogram ai practic doar 570-600 de grame de pește.
Totul a început în decembrie 2014 când, deși a plătit pentru un kilogram de pește Pangasius, a descoperit că, după decongelare, 366 de grame erau de fapt apă.

A cumpărat pe rând încă patru pungi, de la același magazin – “Carrefour Unirii” – și a realizat că de fiecare dată a plătit pentru gheață în loc de pește. A făcut reclamație la Carrefour, însă nu i-a răspuns nimeni.

Grupul Carrefour a intrat pe piața din România în anul 2001 și a deschis 170 de magazine. Conform unor date statistice obținute de la ANPC, începând cu 2014, lanțul de magazine a primit cele mai multe reclamații de la consumatorii români.

David Contant s-a plâns la ANPC de calitatea produselor comercializate atât de Carrefour, cât și de alți mari comercianți. Autoritatea statului i-a comunicat lui Contant, în ianuarie 2015, că problemele sesizate de el se confirmă, dar nu i-au mai spus și ce sancțiuni au fost aplicate.

În ianuarie 2015, ANPC i-a transmis lui Contant:
Societatea a fost sancționată contravențional și s-au luat măsurile legale care s-au impus. Vă mulțumim pentru încrederea acordată  instituției noastre și vă asigurăm de tot sprijinul nostru.
Peste câteva luni, în martie 2015, David a primit un nou răspuns de la ANPC privind peștele. De data aceasta a fost anunțat că s-a dispus „oprirea definitivă de la comercializare a lotului existent cu data limită de consum 26.07.2015”.

Pungile cu pește Pangasius au dispărut o perioadă scurtă de la raft ca să apară ulterior cu încă o etichetă care arăta că produsul cântărește 700 de grame.

De atunci, prețul produsului a crescut, deși Guvernul a redus, între timp, taxa pe valoarea adăugată la produsele alimentare, de la 24 la sută la doar nouă la sută.

Așadar, după ce clienții au achitat mai mult pentru că au primit doar 700 de grame, în loc de un kilogram, ulterior au plătit mai mult pentru că magazinul a scumpit produsul, deși TVA a scăzut cu 15 puncte procentuale de la 1 iunie.

ANPC protejează Carrefour-ul

Francezul a întrebat ANPC cum au fost despăgubiți clienții care au fost păcăliți cumpărând Pangasius.

În iunie 2015, ANPC l-a trimis la magazinul Carrefour Unirii să își recupereze paguba de 2.45 lei, adică diferența plătită pentru gheață în loc de pește.

Contant nu s-a oprit aici. I-a întrebat pe oficialii instituției care apără drepturile consumatorilor dacă și ceilalți clienți înșelați au fost informați ca să își poată recupera paguba. Dar ANPC nu a făcut public cazul, la fel cum procedează sistematic și cu celelalte sancțiuni aplicate marilor magazine.

Când descoperi că amenda este între 2500 și 5000 de lei pentru că au furat… pentru un grup de firme ca acesta… Îmi pare rău că râd! Dacă tu furi de la ei, vei merge în închisoare. Unde e dreptatea? se întreabă  Contant.
În final, ANPC a amendat Carrefour pentru neregulile sesizate de francez dar fără să menționeze valoarea sancțiunii.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului, aflată în subordinea Guvernului, trebuie să verifice marii comercianți pentru a-i proteja pe consumatori. În plus, instituția are datoria să combată practicile care dăunează vieţii, sănătăţii, securităţii şi intereselor economice ale consumatorilor.

Însă publicul nu știe ce magazine sunt controlate de ANPC, ce amenzi s-au aplicat sau ce măsuri s-au luat ca să-i apere pe consumatori.
DEZVĂLUIRI: Carrefour FURĂ sistematic de la clienți DEZVĂLUIRI: Carrefour FURĂ sistematic de la clienți Reviewed by Redacția on 14:00 Rating: 5

Niciun comentariu:

Un produs Blogger.